Bierstadt.org, welcome & enjoy!
|
|
|
AMIGONI, Jacopo
Italian Rococo Era Painter, ca.1682-1752
He was born in Naples or Venice. Amigoni initially painted both mythological and religious scenes; but as the panoply of his patrons expanded northward, he began producing many parlour works depicting gods in sensuous languor or games. His style influenced Giuseppe Nogari. Among his pupils were Charles Joseph Flipart, Michelangelo Morlaiter, Pietro Antonio Novelli, Joseph Wagner, and Antonio Zucchi.
Starting in 1717, he is documented as working in Bavaria in the Castle of Nymphenburg (1719); in the castle of Schleissheim (1725-1729); and in the Benedictine abbey of Ottobeuren. He returned to Venice in 1726. His Arraignment of Paris hangs in the Villa Pisani at Stra. From 1730 to 1739 he worked in England, in Pown House, Moor Park and in the Theatre of Covent Garden. From there, he helped convince Canaletto to travel to England by telling him of the ample patronage available.
From his travel to Paris in 1736, he met the celebrated castrato named Farinelli. Later in Madrid, he was to paint a self-portrait with the singer and entourage. He also encountered the painting of François Lemoine and Boucher.
In 1739 he returned to Italy, perhaps to Naples and surely to Montecassino, in whose Abbey existed two canvases (destroyed during World War II). Until 1747, he travelled to Venice to paint for Sigismund Streit, for the Casa Savoia and other buildings of the city. In 1747 he left Italy and established himself in Madrid. There he became court painter to Ferdinand VI of Spain and director of the Royal Academy of Saint Fernando. He died in Madrid. Related Paintings of AMIGONI, Jacopo :. | Boy Bitten by a Lizard | Pinakothek new the Fruhstuck in the studio | Bacchus | Apostle St Andrew | Beach at Saint-Briac By Paul Signac | Related Artists: Fiske WarrenFrederick Fiske Warren (2 July 1862-2 February 1938) was a hugely successful Paper Manufacturer, fine arts denizen and major supporter of Henry George's Single Tax system which he helped develop in Harvard, Massachusetts, United States in the 1930's. He was the son of Samuel Dennis Warren and Susan Cornelia Warren of Beacon Hill, Boston, Massachusetts and the brother to Samuel D. Warren (US attorney) and Edward Perry Warren.
Born in Waltham, Massachusetts, Fiske was raised in a mansion on 67 Mount Vernon Street[1] in Beacon Hill, Boston, Massachusetts. A philanthropic and highly educated family, the Warren brothers and sisters all enjoyed tranquil childhoods growing up between the family homes in Boston and Waltham, Massachusetts, also known as "Cedar Hill".
fredrik westinFredric Westin, född den 22 september 1782 i Stockholm, död 13 maj 1862 i Stockholm, historie- och porträttmålare.
Westin hade varit elev hos Lorens Pasch d.y. och Louis Masreliez på Konstakademien. Sedan han 1808 blivit kallad till akademiens agr?? och förordnad till konduktör vid kungliga museet blev han 1812 invald i Konstakademiens styrelse. Han blev 1815 vice professor och 1816 professor vid Konstakademien. Där var han också 1828-1840 direktör. 1843 utnämndes han till hovintendent.
Till hans tidigare skede och till hans främsta alster hör "Dagens stunder", fyra dörrstycken i Karl Johans sängkammare på Rosersbergs slott med antikiserande figurer: Aurora som strör blommor över jorden, Apollon med sitt fyrspann, Diana följd av Aftonrodnaden samt Natten med sitt stjärnströdda dok (1812-13). På Säfstaholms slott finns "De fyra årstiderna presiderade av jordens gudinna" (1843), på Rosendals slott "Hebe med örnen" (1832) och "Flora bekransande Linn??s byst" (1843) och vid Stockholms universitet "Musiken, föreställd av en grupp unga flickor". Han målade också kompositioner ur den svenska historien ("Olof Skötkonungs dop", "Lutherska lärans antagande").
Westin målade en stor mängd porträtt då han under Karl XIV Johans tid var konstnären på modet. Som porträttmålare var han dock inte enhälligt uppskattad. En kritiker som Silverstolpe beklagade 1809 att en konstnär som "äger så mycken färdighet till stöd för sitt sökande av idealet" sysselsatte sig med en konst av så lågt värde och hoppades att han "måtte återvända från den platta verkliga världen till den poetiska." Hammarsköld menade 1818 att av de svenska konstnärerna var det Westin som hade de ringaste anlagen för porträttmålning. Scholander kallade hans porträtt för "vaxgubbar". Andra hade lovord att fälla över Westins porträtt. Gerss ansåg att Westins porträtt hade likhet och behag i uttrycket, enkelhet i ställning och klädsel, urval av natur i formerna och säkerhet och sanning i utförandet. Wennberg kallade honom "den förste svenske tecknarens Lorenz Paschs så värdige fosterson".
Under Karl XIV Johans tid målade han rad porträtt på kungafamiljen. 1824 målade han en populär allegori över kronprinsessan Josefinas ankomst till Sverige, där Saga i gul och blå dräkt sitter på marken framför en runsten och blickar upp mot skyn där kronprinsessan i röd och vit dräkt svävar ned på en molntapp omgiven av tre amoriner. 1838 målade han Karl XIV Johan till häst på Ladugårdsgärdet hälsande med den trekantiga hatten.
Efter att Sandbergs altartavla för Sankt Jacobs kyrka hade underkänts vände sig de ansvariga till Westin med uppdraget att måla en altartavla. Målningen, "Kristi förklaring" var klar 1828 och resultatet blev både hyllat och kritiserat. Andra altartavlor av Westin finns i Kungsholms kyrka ("Kristi uppståndelse", 1825), Åbo domkyrka ("Kristi förklaring", 1836), Uddevalla kyrka ("Kristus välsignar barnen") samt Carl Gustafs kyrka ("Kristi begravning", 1832). Konrad Krzyzanowski(1872-1922) was a Polish painter of powerful expressionist landscapes and vivid portraits, born in Kremenchuk in Ukraine. His art studies began in Kiev and were continued in St. Petersburg and Munich. In Warsaw he was a professor at the School of Fine Arts. He took his students for summer open - air sessions around Poland and to Lithuania and Finland. His seascapes were painted mostly in Finland. His works are mentioned briefly in a review of a show of "Independents" at the Royal Albert Hall, published in The New Age.Krzyżanowski died in Warsaw.
|
|
|
|
|
|
|
|
All the Albert Bierstadt's Oil Paintings
Supported by oil paintings and picture frames
Copyright Reserved
|